Familie en vriendje op bezoek - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Lisa Campagne - WaarBenJij.nu Familie en vriendje op bezoek - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Lisa Campagne - WaarBenJij.nu

Familie en vriendje op bezoek

Blijf op de hoogte en volg Lisa

28 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Tampa

Die vrijdag kwamen papa en Thomas dus aan in Tampa. Zij kwamen mij ophalen op de campus en we zouden daarna naar een hotel gaan voor de eerste nacht. Het was echt super om ze weer te zien, maar het was ook heel erg en ook best onwerkelijk. We kwamen rond 1 uur aan in het hotel en zijn dus meteen lekker naar de kamer gegaan en gaan slapen. De dag erna gingen we dan naar Tarpon Springs, een plaatjes 50 minuten van USF vandaan, waar we een huis hadden gehuurd. We kwamen daar in het begin van de middag aan, we kregen een rondleiding van de vrouw van het huis, zij was heel aardig. Het huis was echt prachtig en er was een zwembad en een jacuzzi echt super! Toen de vrouw weg was zijn we even wat gaan eten met z’n drieën en hebben daarna wat basis boodschappen gedaan voor het ontbijt. De rest van de dag hebben we lekker rustig aan gedaan en bij het zwembad gelegen. De vrouw van het huis had ons een restaurant aangeraden dicht bij het huis dus daar waren wij heen gegaan die avond. Het was een best wel vreemde ervaring. We moesten voor dat we een tafel hadden een uur wachten, toen we zaten besloten we als voorgerecht alligator te nemen de ober raden dat namelijk aan dus wij dachten aha laten we het een proberen. Nou 1 keer in je leven is genoeg want ik vond het echt niet lekker, het stonk en was heel glibberig. Thomas en papa vonden het ook niet echt heel lekker dus we hebben het lekker laten staan. De rest van het eten was wel prima maar niet echt bijzonder ofzo dus we begrepen niet precies waarom het echt een aanrader was. De dag erna zouden we eigenlijk naar een racecircuit en naar NASA Kennedy Space Center gaan maar omdat het spade center gesloten was besloten we niet meer naar het racecircuit te gaan. Die dag zijn we uiteindelijk in de auto gestapt en naar verschillende plaatjes gereden. In een plaatjes was er iets met allemaal eet kraampje en we hebben daar een stukje prijs winnende worteltjestaart gegeten, die inderdaad erg lekker was. Thomas had het nog nooit gegeten maar ook hij vond het erg lekker. Daarna zijn we door gereden naar Clearwater naar het hotel waar ik met papa en mama heb geslapen toen zij hier waren om mij weg te brengen. Hier hebben we op het balkon wat geluncht. Thomas en ik zijn daarna nog even het strand opgelopen naar de zee en toen zijn we weer in de auto gestapt. We zijn nog naar Sint-Petersburg gereden maar daar was niet zo veel te zien dus zijn weer lekker naar huis gegaan. s ‘Avonds hadden we niet zo’n honger dus zijn we lekker thuis gebleven en had papa nog wat gyros gehaald wat uiteindelijk als nog veel te veel was. Die maandag hebben we een boot gehuurd en zijn we de hele dag lekker gaan varen. Die boot kon wel echt hard dus dat was wel leuk zo op zee. Maar je werd soms ook wel klets nat door de golven. We hebben eerst aangelegd bij een soort zandbank/ mini eilandje, waar het echt prachtig was. Daarna zijn we door gevaren naar Clearwater en weer terug richting Tampon Springs. Op de terug weg zagen we opeens dolfijnen echt super vet! Het leuke was ook nog dat ze ongeveer 5 minuten achter onze boot aan bleven zwemmen en steeds uit het water sprongen. We hebben geprobeerd zo goed mogelijk foto’s te maken maar dat was nog knap lastig. Daarna weer even bij een ander eilandje aangelegd waar Thomas nog zijn teen flink openhaalde en na een tijdje weer met volle snelheid richting de haven. Die avond hebben we in een hele foute Griekse tent gegeten met fel blauwe lichten maar het eten was wel goed. Die dinsdag kwamen dan ook mama en Alexandra aan, zij landen om drie uur in de middag. Voor de zij er waren zijn Thomas en ik met z’n tweetje naar Busch Gardens geweest wat super leuk was! En die grote enge achtbaan Skeikra vond die natuurlijk geweldig. Ik denk dat we die dag wel meer dan 20 keer over de kop zijn gegaan. Papa kwam ons om half 3 uur ophalen om naar het vliegveld te gaan. Mama en Alexandra bleken wat vroeger geland te zijn dus ze waren er al. Toen we weer met z’n alle herenigd waren zijn we gelijk naar ons huisje gegaan en zijn daar de rest van de dag lekker gebleven. Die avond hebben we wel in een heel gek restaurant gegeten, het was een oude bierbrouwerij geloof ik en het hele dorp kwam daar bij een om op trommels te slaan. Alexandra en Thomas hadden natuurlijk de campus nog niet gezien dus die woensdag zijn we naar USF gegaan en heb ik ze rond geleid, en natuurlijk mijn kamer laten zien. Ook moest ik in de ochtend nog een presentatie geven voor AI maar ik was gelukkig binnen 15 minuten weer klaar. Na de campus tour die ik gegeven had zijn we naar de International mall gegaan en hebben daar beetje geshopt, want dat moet natuurlijk ook gebeuren. Die avond hebben we lekker in het huis gebarbecued en we hadden in de mal beslag gekocht voor een pompoentaart dus die hadden we ook gemaakt. Die donderdag was alweer de laatste dag van Thomas want hij vloog die dag om half 7 weer terug naar Nederland. Die dag hebben we dan ook niet zo veel gedaan, we hebben lekker bij het zwembad gelegen en gezwommen. Het afscheid nemen was natuurlijk wel weer even moeilijk maar ik was wel echt heel blij dat hij hier überhaupt is geweest!! Wij zijn daarna met z’n viertjes nog een keertje naar de International mall geweest en daarna avond gegeten weer in het hotel in Clearwater. De dag erna hadden we weer een bootje gehuurd. Hebben lekker gevaren die dag en ook weer bij de zelfde eilandje aangelegd. Ook deze keer zagen we dolfijnen echt super veel mazzel. Hebben op de eilanden ook veel mooie schelpen gevonden die we stiekem mee naar huis hebben genomen. Zaterdag hadden we het leuke idee om naar een pompoenen beurs te gaan. We dachten alleen dat die iets dichter bij was, en dus niet twee uur rijden. Maar na twee uur waren we er dan toch en was het ook wel echt een super leuke beurs, heel Amerikaans. Die avond was alweer de laatste samen, we hebben bij een steakhouse gegeten in een dorpje verder op. Die avond heb ik met Alexandra de cup song geleerd, nou eigenlijk meer hoe je dan met je beker moet doen. Die zondag was alweer het laatste dagje. We hebben lekker rustig aan gedaan en nog even bij het zwembad gelegen. Rond 3 uur gingen we weg uit het huisjes en richting de campus. Ik kon niet helemaal mee naar het vliegveld want dan kwam ik daar niet meer weg. We zijn nog langs de Wallmart gegaan voor wat boodschappen en daar naar mijn huisje, daar alles spulletje uitgepakt en heb ik ze weer uitgezwaaid, wel met een traantje natuurlijk.
Zo als jullie dus kunnen lezen was het echt een TOP week. Echt ik vond het super dat jullie er waren!!



  • 28 Oktober 2013 - 05:59

    Lisa Campagne:

    Ik zal zo snel mogelijk ook de foto's er opzetten maar ga nu slapen want het is alweer 1 uur geweest hihi

  • 28 Oktober 2013 - 19:01

    Jacqueline:

    Wat een goed verslag schat, het was inderdaad supergezellig en fijn om je weer te zien. X

  • 30 Oktober 2013 - 20:21

    André Koopmanschap:

    Het is echt leuk je verhalen te lezen hoewel ik ze uiteraard ook al van Thomas had gehoord. Hoe dan ook er zaten toch dingen tussen die ik nog niet gehoord had. Nog heel veel plezier de komende circa 6 weken. Groeten André.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Aankomende 4 maanden zal ik wonen en studeren in Tampa, Florida. Ik ga hier naar USF ( University of South Florida ) en woon ook op de campus van de University. Doormiddel van deze blog kan ik iedereen op de hoogte houden over alles wat ik hier doe!

Actief sinds 08 Sept. 2013
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 5879

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 14 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: