Homecoming Week - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Lisa Campagne - WaarBenJij.nu Homecoming Week - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Lisa Campagne - WaarBenJij.nu

Homecoming Week

Blijf op de hoogte en volg Lisa

12 November 2013 | Verenigde Staten, Tampa

De week nadat papa, mama, Alexandra en Thomas hier waren geweest was het Homecoming week. Hier in Amerika is dat een heel groot ding om homecoming King of Queen te worden. Die maandag moest ik eerst nog twee toetsen inhalen van de week er voor maar daarna was de opening van de week. Voor het Marshall center (het hoofdgebouw op de campus) stonden heel veel mensen waaronder de cheerleaders en alle genomineerde, ook was de baas van USF er en natuurlijk de mascotte Rocky. Na dat alle genomineerde hun zegje en de cheerleaders hun dansje hadden gedaan was er muziek en allemaal kraampje waar je dingen kon laten maken. Je kon bij een kraam je eigen hand laten na maken. We hadden alleen vrij veel mensen voor ons dus na dat we 45 min in de rij hadden gestaan sloten ze en waren wij nog niet aan de beurt geweest dus dat was een beetje jammer. Hierna ben ik met Rachel Andreina naar Nathalie haar huis gegaan en hebben we gegeten. Ze had iets gemaakt wat typisch iets uit Venezuela was, het hete Arepa, dat is een soort van broodje maar dan best zoet en knapperig. Op het broodje kon je van alles doen maar wat zij altijd doen was ham en kaas, net een tosti dus. Het was best lekker maar na 3 happen vond ik het eigenlijk wel genoeg. Op woensdag was het homecoming ball. Ik zou zeggen kijk naar een film en dan weet je hoe het is alleen was het min puntje dat het licht vrij fel stond en dat het enige wat je kon drinken water of mier zoete ice tea was. Die avond werd er ook bekend gemaakt wie de homecoming Kind en Queen waren. Donderdag avond zijn we nog naar een Mall geweest waar een wine walk was. Allemaal standjes waar je wijn kon proeven en hapjes. Je zou denken dat ze op zulk soort dingen wel controleren op leeftijd maar nee dus ik heb gezellig mee gedaan. Kwam er bij de eerste keer wijn halen wel achter dan 2 van de 5 bodempje die je kreeg rode wijn was maar ik heb het gewoon geprobeerd en vond het nog lekker ook. Op vrijdag was dan de afsluiter van het hele geheel. Dit was een parade en carnaval zo als zij het noemde. Die parade was echt heel erg leuk allemaal versierde vervoersmiddelen met elk een eigen thema. Ze gooide ook allemaal parel kettingen in verschillende kleuren naar iedereen en nog allemaal andere dingen. Iedereen liep achter de laatste wagen aan naar het Fowler Field, waar de carnaval was. Hier stonden allemaal attracties zoals op een kermis en een podium waar Wiz Khalifa ging optreden. Maar zo als veel bekende mensen kwam die 2 uur te laat. Rachel en ik waren nog met wat andere mensen die we kenden gebleven. Het optreden was heel erg leuk alleen werden al die Amerikanen helemaal gek toen ze hem zagen. Dus heel goed hebben we het allemaal niet kunnen zien want we waren niet bepaald de langste. Opeen gegeven moment sprong er nog een jongen op het podium die echt meteen neergeslagen werd door de beveiliging en daarna sprongen ze er allemaal nog boven op. Super veel mensen rookte geloof ik wiet tijdens dat feest want het stonk me toch een partijtje poeh. Het gekke vond ik wel dat de politie daar dan niks aan deed aangezien het illegaal is en omdat er heel veel politie mensen rond liepen. Na het optreden was er nog een vuurwerk show die best vet was.

Sinds die donderdag voelde ik me eigenlijk al niet zo lekker maar ging het wel maar die zaterdag was ik echt ziek. Maar ik ben toen nog wel naar de International mall geweest omdat we een cadeautje voor Frank moesten kopen die was namelijk die maandag jarig. In de mall voelde ik me echt niet lekker en zijn toen op de terug weg langs een pharmacy gereden en daar had ik pillen gekocht en neus spray. Gelukkig hielpen die pillen goed, ik mocht er 4 per dag nemen maar nam er twee want er zat een stofje in waar je van wakker bleef dus anders kon ik niet meer slapen. Die zondag toen ik me gelukkig al een stuk beter voelde hadden we een barbecue bij een vrouw uit mijn klas die ook nog eens drie kinderen heeft, een meisje van 15 en twee jongetjes van 13. Eerst hebben we bij haar binnen gezeten maar later gingen we naar de plek waar we gingen barbecueën. Het gekke was dat mijn leraar van AI er ook was. Hij komt van Cuba en op de een of andere manier voelen alle mensen die Spaans praten zich tot elkaar aangetrokken. Het was super gezellig ook al verstond ik natuurlijk de helft niet, denk dat ik beter Spaans kan dan Engels als ik terug ben. Na dat we bij Rocio waren geweest hadden we nog de verjaardag van Abdullah een jongen uit mijn klas. Het was in het zelfde gebouw als waar we al eerder het afscheidsfeestje hadden van een andere jongen. Aangezien we vrij laat aankwamen zijn we er niet heel lang geweest. Rachel, Frank en ik hebben eigenlijk de hele tijd dat we er waren gepoold. De dag erna was Frank jarig hij werd 33…. ietsjes ouder dan ik. Na school waren we met z’n 5e naar een sushi restaurant gereden maar die was dicht. Toen hadden we uiteindelijk een andere gevonden en zijn toen daarheen gegaan. Voor we gingen eten hadden we Frank zijn cadeau gegeven en toen die het zag moest die bijna huilen omdat die het zo graag wou. Hij wou een Box maar dat was te duur om zelf te betalen voor Nathalie dus betaalde zij de een helft en deelde wij de andere. Na de lunch moest Frank weer naar zijn les en zijn Rachel, Andreina, Nathalie en ik boodschappen gaan doen. Rond 9 uur kwam iedereen naar het huis van Nathalie en Frank, daar hebben we de hele avond bij het zwembad gezeten aan een tafel, was een erg gezellig avond!
31 oktober was het Halloween. Wij gingen naar het feest van INTO en ik was verkleed als schoolmeisje. Het feest was alleen echt een flop het leek meer op een partijtje van een kind van 8 jaar. Maar ja we waren met z’n alle en de dochter van Rocio was er ook met wat vriendinnen van haar high school en die waren erg gezellig en ook nog van mijn leeftijd.
Afgelopen woensdag vroegen ze of ik mee ging naar een Ierse karaoke bar. Ik was zeker niet van plan om een liedje te gaan doen maar Frank had zichzelf en mij stiekem opgegeven met het liedje mambo number 5. Was wel geinig om te doen ook al klonk het natuurlijk voor geen meter. Er waren veel mensen die daar zwaar bezopen stonden te zingen dus dat was wel echt lachen. We hebben afgesproken as woensdag weer te gaan en we gaan als het goed is met z’n vieren de spice girls doen met “If You Wanna be My Lover” ben heel benieuwd hoe gênant het gaat worden. De dag erna ben ik naar de University mall geweest en heb daar een beetje geshopt en wat leuke dingen gekocht waaronder Timberlands waar ik echt heel blij mee ben. Die vrijdag gingen we met een groep van 12 mensen lunchen bij een Japans restaurant. We zaten aan zo’n tafel met voor ons een kookplaat. Eerst had ik sushi en daarna van die rijst van die kookplaat. Na dat we daar waren geweest wou Nathalie ook Timberlands gaan kopen dus zijn we met z’n vieren naar de mall gegaan en heeft zij ze ook gekocht.

  • 13 November 2013 - 17:42

    Joke:

    Hoi Lisa, Leuk om je verslag te lezen. Ik had je reeds uitgebreid antwoord gegeven maar ik weet niet of je dat hebt ontvangen?
    IN ELK GEVAL EEN HEEL GOED GESCHREVEN VERHAAL.
    Groetjes Oma

  • 14 November 2013 - 05:37

    Lisa Campagne:

    Hoi, hihi ja ik ontvang het allemaal maar ik reageer meestal op iedereen te gelijk dus dat was dan ook voor jou bedoelt :)
    Had ook nog op je fb gekeken met al die omgevallen bomen. Ik zag ook dat het tuinhuis er staat echt super mooi geworden, als ik terug ben kom ik het snel in het echt bekijken!
    Dikke kus

  • 10 December 2013 - 16:34

    Oma:

    Dag Lisa,

    Nog 5 dagen en dan ben je weer thuis. Dat zal wel weer wennen zijn he. Opa en oma vliegen eerste kerstdag naar Tenerife. Wij zijn 7 jaar niet op vakantie geweest vanwege een aantal dingetjes. Maar opa en ik hebben in de maand december samen 7 kerstconcerten die we moeten zingen. Dan zijn we wel aan vakantie toe. We zoeken even de rust op. En zijn op nieuwjaarsdag weer terug.
    Mogelijk kunnen we voor de kerstdagen nog het etentje regelen. Dat ga ik aan je Pa voorstellen.
    Geniet nog maar lekker van je tijd in Amerika en tot gauw.
    Groetjes Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Aankomende 4 maanden zal ik wonen en studeren in Tampa, Florida. Ik ga hier naar USF ( University of South Florida ) en woon ook op de campus van de University. Doormiddel van deze blog kan ik iedereen op de hoogte houden over alles wat ik hier doe!

Actief sinds 08 Sept. 2013
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 5881

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 14 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: