Eerste weken, Bush Gardens - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Lisa Campagne - WaarBenJij.nu Eerste weken, Bush Gardens - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Lisa Campagne - WaarBenJij.nu

Eerste weken, Bush Gardens

Blijf op de hoogte en volg Lisa

25 September 2013 | Verenigde Staten, Tampa

Het is nu alweer een tijdje geleden na mijn eerste verslag en sindsdien is er weer een heleboel gebeurt. Ik heb mijn eerste lessen gehad, ik volg hier vier vakken: Grammar, Academic Preparation, Academic Interactions en Business Communication. In mijn klas zitten Chinezen, Japanners, Arabieren en mensen uit Venezuela. De lessen zijn wel even wennen want je hebt lessen van twee uur lang. Zelf vind ik Business Communication de leukste les, de leraar legt alles op een leuke manier uit. Het gekke is dat ik maar 1 echte Amerikaanse leraar heb, de rest komt allemaal uit het buitenland. Bij elke les zit ik weer met andere mensen in de klas dus zo leer je wel veel mensen kennen wat super leuk is natuurlijk. Tot nu toe is het allemaal nog zeer goed te doen en niet om op te scheppen maar ik ben samen met wat andere toch wel een van de betere in de klas. Van sommige mensen vraag ik mij echt af hoe zij op dit niveau zijn gekomen want als ik met ze probeer te praten kunnen ze niet eens een antwoord geven. Ik heb zelfs al een presentatie moeten geven bij Academic Interactions, ik had een 8,8 en morgen moet ik er weer een geven maar nu met een groepje. Het eerste cijfer wat ik terug kreeg was van Academic Preparation en dat was wel erg fijn want het was namelijk een A+ dat is in het hoogste. Het is wel even wennen de Amerikaanse cijfers maar ik begin het wel door te krijgen. In mijn klas bij Business Communication zitten twee meisjes die heel aardig zijn Andreina en Nathalie. Zij vroegen of ik het leuk vond om met hun en wat andere mensen mee te gaan naar Bush Gardens afgelopen zondag en dat heb ik ook gedaan. Bush Gardens is een attractie park/dierentuin echt super leuk, heb een kaartje gekocht voor het hele jaar dus kan gaan wanneer ik maar wil. We waren in totaal met z'n 14e, de meeste kende ik al van de lessen maar op zo'n dag leer je ze dan toch beter kennen. Ook waren er een paar die ik nog niet kende maar die waren ook allemaal super aardig en we hebben een top dag gehad! We hebben nog wel even regen gehad maar dat duurde gelukkig niet zo lang. Het gene wat wel jammer was was dat de achtbaan waar we eigenlijk voor kwamen (Skeikra) voor onze neus kapot ging. Maar we gaan zeker nog een paar keer terug dus dan kunnen we er gewoon in! Na het park zijn we nog met z'n 9e naar een restaurant geweest en hebben daar gegeten en ook dat was super gezellig!

Verder gaat alles hier super goed. Ik kook bijna elke avond met mijn kamergenootje Reneé en dat gaat allemaal goed. We maken pasta's, salades, vlees en van alles en nog wat. Wanneer we geen zin hebben om te koken gaan we naar de diner die is vanaf hier een paar minuten lopen. Daar hebben ze wel bijna elke avond het zelfde dus we gaan er niet zo heel vaak heen. Maar vandaag gaan we weer iets nieuws proberen, we hebben net sushi besteld op het internet en hopen nu dat het zometeen bezorgd wordt. Als dat niet het geval is wordt het toch nog koken ben ik bang..
Vandaag heb ik ook een gesprek gehad met mijn academic adviser over het volgen van Spaanse lessen maar helaas gaat dit hem hier niet worden. Ik was er namelijk te laat voor en ik kan het wel ergens anders doen maar dat is of campus dus zonder auto vrij lastig te komen.
Als het goed is ga ik zaterdag met Nathalie en nog wat andere naar een football game van de BULLS ben benieuwd.
Maar dat zal ik allemaal vertellen in mijn volgende verslag!

  • 25 September 2013 - 13:42

    Joke:

    Hallo Lisa,

    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt met al je nieuwe vrienden.
    Prima dat je zulke goede cijfers hebt gehaald. Ik ben trots op je.
    Groet, Oma

  • 25 September 2013 - 19:37

    Petra:

    Hoi Lisa,

    Erg leuk om je op deze manier een beetje te volgen. Zo weten we wat je daar allemaal meemaakt, ook buiten de lessen om. Fijn dat je leuke nieuwe mensen daar ontmoet waar het goed mee klikt. En ook je lessen gaan goed, super joh!

    Liefs van ons allemaal hier uit Kortenhoef.

    Xx-jes Petra

  • 30 September 2013 - 01:54

    Lisa Campagne:

    Super leuk dat jullie mee lezen!

    Liefs uit de VS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Aankomende 4 maanden zal ik wonen en studeren in Tampa, Florida. Ik ga hier naar USF ( University of South Florida ) en woon ook op de campus van de University. Doormiddel van deze blog kan ik iedereen op de hoogte houden over alles wat ik hier doe!

Actief sinds 08 Sept. 2013
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 5884

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 14 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: